Zasady w oryginale
Wersja zasad z edycji nr 16 ze starego forum (kwiecień 2020)
1. Gra w mafię opiera się na podziale graczy na 2 grupy - mafię, która chce przejąć kontrolę nad "miastem" i niewinnych mieszkańców, którzy to miasto chcą oczyścić z mafii. Niewinni mieszkańcy mają przewagę liczebną, ale nie wiedzą, kto jest członkiem mafii, a kto nie. Z kolei członkowie mafii starają się zachować tożsamość w tajemnicy przed niewinnymi mieszkańcami, wiedząc o sobie nawzajem i współpracując. Niewinni mieszkańcy wygrywają uśmiercając wszystkich mafiozów, zaś członkowie mafii zdobywając przewagę liczebną nad miastem.
2. Gracze co do zasady są uśmiercani na 2 sposoby - jeden przez głosowanie (Lincz Miasta). Odbywa się najwyżej jedno głosowanie na dzień, każdy z "żyjących" graczy wysyła Mistrzowi Gry swojego kandydata do odpadnięcia, starając się trafić mafiozę, w przypadku niewinnych mieszkańców, a po zsumowaniu głosów ten, który dostanie ich najwięcej odpada. W przypadku remisów decyduje Mafia.
Kolejną możliwością odpadnięcia jest Mord Mafii - mafia wybiera gracza, który ma tego dnia paść jej ofiarą. Niedozwolone jest głosowanie na siebie.
Dodatkowo można odpaść za przekroczenie limitu punktów karnych przyznawanych za brak aktywności (bądź inne wykroczenia), bądź zostać zdyskwalifikowanym za rażące naruszenie zasad gry. Nie można popełnić w grze samobójstwa, można po prostu przestać grać i odpaść za brak aktywności.
Informacja, czy dany gracz należał do mafii podawana jest jedynie w przypadku Linczu Miasta.
3. Po uzyskaniu 5 punktów karnych gracz odpada z gry. Obowiązkiem jest głosowanie (za brak 1,5 punktu karnego) oraz wpisanie się na temat gry w odpowiednim temacie między jednym, a kolejnym głosowaniem (za brak wpisu 1,5 pkt). Punkty karne są naliczane od pierwszego postu Mistrza Gry tj. aktywność użytkowników jest wymagana już przed pierwszym mordem mafii.
Dodatkowo zabronione jest przedstawianie innym graczom korespondencji z Mistrzem Gry w czasie rozgrywki, a także ujawnianie kontaktów odbywających się poza odpowiednim tematem na forum dotyczących rozgrywki. Zabronione jest również 'blefowanie' albo sugerowanie jakoby takowy kontakt nastąpił, jako swego rodzaju rozwiązanie taktyczne by wprowadzić niepewność w rozgrywce. Takie praktyki karane będą natychmiastowym wykluczeniem, wraz z ujawnieniem roli jeżeli taką delikwent dopuszczający się występku miał.
4. Role - dzielą się na role zarezerwowane dla zwykłych mieszkańców i mafijne. Role nie mogą być przekazywane, czy dziedziczone, przepadają wraz ze śmiercią ich "nosiciela".
Miasto:
Detektyw - co drugi dzień może zapytać Mistrza Gry o konkretnego gracza - MG udziela informacji, czy dany gracz jest w mafii (winny/niewinny). Wysyła sprawdzenie wraz ze swoim głosem w Linczu (działa, jeśli zarówno detektyw jak i sprawdzany przetrwają Lincz).
Ksiądz - osoba za którą się pomodli jest odporna na Mord Mafii tego konkretnego dnia (jeśli tę osoba wskaże mafia to mord przepada). Nie może pomodlić się 2 razy z rzędu za tę samą osobę. Wysyła modlitwę wraz z głosem w Linczu, w dniu, w którym zabija mafia (działa, jeśli ksiądz przeżyje lincz), a także w dniu pierwszego mordu mafii.
Snajper - raz w ciągu całej rozgrywki, w dowolnie wybranym dniu, przesyła MG nick swojej ofiary. Jeśli trafia mafiozę, ten ginie, nikt nie dowiaduje się kim jest snajper, a ten ostatni gra od tej pory jak zwykły mieszkaniec. Jeśli trafi niewinnego LUB OJCA CHRZESTNEGO, to nie ginie jego cel, ale sam snajper. MG nie informuje o tym w kogo celował snajper (oczywiście w wypadku celowania w niewinnego), snajper może zawiadomić o tym w testamencie. Ofiary strzału (mafiozo lub snajper) na napisanie testamentu 24h od publikacji komunikatu o strzale przez MG.
Kret (vel Casillas) - gdy jest sprawdzany przez Detektywa jawi się jako 'winny'. Ostatecznie jest niewinnym miastowym, który wie o swojej roli, nie zna tożsamości członków mafii ani oni nie wiedzą kto jest kretem. Kret ma za zadanie grać na niekorzyść miasta i ostatecznie wygrywą rozgrywkę do spółki z mafią (jeżeli przeżyje). Komunikacja między kretem i mafią, tak jak w przypadku każdego innego kontaktu poza tematem, jest niedozwolona.
Krótkie oświadczenie dot. komunikatów o strzałach snajpera
Mafia:
Ojciec Chrzestny - przy jego sprawdzeniu Detektyw dostaje informację, że jest on niewinny. Dostaje nick Księdza, jeśli ten się za niego pomodli.
5. Testament - gracz po swojej śmierci ma prawo do JEDNEGO postu-testamentu, który musi zamieścić najpóźniej do następnego linczu miasta.
_____________________________________________________________________
Lincze Miasta:
Codziennie (zaczynając od poniedziałku) do 21:00
Mordy Mafii:
Co drugi dzień (zaczynając od niedzieli) do 22:00
Detektyw:
Wysyła swoje sprawdzenie razem z głosem w linczu podczas dni w czasie których nie morduje mafia.
Ksiądz:
Wysyła swoją modlitwę razem z głosem w linczu podczas dni w czasie których morduje mafia (oraz modlitwę bez głosu w dniu pierwszego mordu mafii).
Ostatnie szczegóły ode mnie, żeby nie było niedomówień w trakcie gry:
- dopóki wysłany do mnie głos do linczu znajduję się w waszej skrzynce „Do wysłania” możecie zmienić głos. Gdy znajdzie się u was w skrzynce „Wysłane” oznacza to, że już go odnotowałem. Nie zmieniam głosów odnotowanych. Zamierzam je jednak odnotowywać dopiero wieczorem, po zamknięciu głosowania;
- głosowanie kończy się równo o 21. Akceptuję głosy z czasem wysłania wynoszącym równo 21:00. Wyniki będą pojawiać się w ciągu 30-45 minut. W przypadku dłuższych opóźnień postaram się odpowiednio poinformować – life happens;
- wyniki głosowania w linczu będą podawane w kolejności wysyłania PW (w przypadku remisów kolejność linczowanych będzie alfabetyczna);
- żeby mafia miała odpowiedni czas reakcji po linczu, na jej wybór będę czekać równo pół godziny. Oznacza to, że jeśli post z wynikiem linczu wrzucę na forum o 21:30, Mafia musi wysłać mi swój mord do 22:00. Jestem w stanie wyjątku iść na pewną ugodę w przypadku małego spóźnienia, ale jeśli miałoby się to powtarzać – Mafia straci mord. Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, nie było chyba takich sytuacji.
Cantelo